Dlaczego warto pozycjonować! Statystyka klikalności w SERP

Rozłożenie kikalności w  SERP’ach (search engine result page- strona wyników wyszukiwania)
Każdy wie, że pozycja w wynikach wyszukiwarki bezpośrednio wpływa na ruch przychodzący do danej strony, ale co jest mniej znane to rozłożenie klikalności wg pozycji w wynikach. Celem każdej kampanii SEO jest uzyskanie  1-szej pozycji w SERP’ach. Walka wśród  konkurencji dla danej grupy słów kluczowych jest bardzo trudna.  Ale dlaczego pozycja 1 jest tak ważna? Mówiąc w skrócie, pozycja nr 1 otrzymuje większość operacji wyszukiwania danego słowa kluczowego. Poniżej znajduje się rozkład kliknięć w pierwszej 10-tce Google.

Źródło: SEO Researcher

Jak widać pozycja 1, powinna być zawsze celem SEO. Łatwo jednak zauważyć, że pozcyja 5 ma więcej kliknięć niż pozycja 4, przyczyną nie jest prawdopodobnie położenie, ale źle dobrany tytuł i opis strony/ snippet ( wycinek strony w wynikach wyszukiwania). Więc nie tylko należe skupić się na pozycji, ale  również upewnić się, że zostały zoptymalizowane tytuły i opisy strony.

Teraz, gdy wiesz jak wygląda “rozkład” klikalności  od 1 do 10  pozycji można spojrzeć na rozkład kliknięć pomiędzy stronami.

Źródło: Axandra Dystrybucja kliknięć – strony

 

Jak widać na diagramie, osiągnięcie 1 strony jest sprawą najwyższej wagi, ponieważ ilość osób, która przegląda  drugą stronę jest znikoma.

Aby umieścić te dane w innej perspektywie posłuże się  przykładem słowa  kluczowego, które dostaje 10000 wyszukiwań dziennie.

 

Pozycja Kliknięcia
1 5600
2 1300
3 1000
4 500
5 400
6 300
7 300
8 300
9 280
10 250
11 250
12 60
13 50
14 25
15 25

http://www.marketinghub.info/

Pozycja Kliknięcia
1 5600
2 1300
3 1000
4 500
5 400
6 300
7 300
8 300
9 280
10 250
11 250
12 60
13 50
14 25
15 25
Łukasz Gmys
Co robię na co dzień? W skrócie: jestem od planowania i rozwoju e-commerc’ów, od strategii SEO na kolejne lata.., od lepszych od konkurencji kampanii e-merketingowych, od kryzysów na Facebook’u i skutecznej reklamy w Google! Nazywam się Łukasz Gmys i od kilkunastu lat zajmuję się marketingiem oraz nowymi technologiami internetowymi. Pracowałem między innymi dla: Mediaexpert.pl, Avans.pl. electro.pl, SUN Microsystems (Oracle), Accenture, Pitney Bowes, Perspective Docklands. Obecnie prowadzę agencję internetową TeKmedia.pl oraz jestem podwykonawcą i partnerem kilku projektów internetowych. Na tym blogu staram się publikować (ostatnio,bardzo… bardzo sporadycznie..), z mojego punktu widzenia, ważne porady i artykuły (z dziedziny SEM/SEO/SMM) dla osób zajmujących się szeroko pojętym e-biznesem.
Dlaczego warto pozycjonować! Statystyka klikalności w SERP
Proszę oceń artykuł:) 5 z 1.6