Lista kontrolna. 7 reguł do skuteczności w marketingu treści (Infografika)

Lista kontrolna marketingu treści (Infografika)

Lista kontrolna content markting

Zanim zdecydujesz się na publikację swojej treści warto sprawdzić ją zgodnie z tymi punktami:

1. Czy to jest prawda?

To, co publikujesz powinno mieć twarde podłoże, opierać się na suchych danych lub po prostu na Twoim doświadczeniu. Zmyślając i tworząc fantazyjne treści nie zajdziesz daleko, odbiorca szybko połapie się w Twoich zamiarach i nie stworzysz silnej relacji.

2. Obronisz tę treść?

Czy jeżeli ktoś podważy Twoją treść, będziesz w stanie ją obronić? Przygotuj się do obrony, ale i oczywiście do przyjmowania krytyki i możliwości popełnienia błędu i pomyłki.

3.Masz plan na dystrybucję?

Każdy temat publikacji może posiadać lepsze lub gorsze kanały dystrybucji, ważne, abyś zawczasu  zrobił mały research gdzie Twoja treść się sprawdzi, np. grupy na facebook’u, fora tematyczne, grupy Goldenline etc. Publikuj i analizuj poszczególne kanały, abyś następnym razem celnie trafić w grupę docelową zainteresowaną daną tematyką.

4.Ktoś to zweryfikował?

Zanim zdecydujesz się na publikację niech ktoś zapozna się z Twoją treścią, uzyskaj feedback’u od bliskich, współpracowników, kolegów etc. Nie ma nic cenniejszego niż pozytywna krytyka.

5.Co zyska odbiorca?

Główną zasadą treści, content marketingu jest to, iż dokształcają i edukują one czytających, odbiorców, przekazują pewną wiedzę. Zweryfikuj, czy Twój odbiorca przekazu otrzyma coś w zamian, za poświęcony czas? Sprawdź, czy możesz jasno określić wartość, jaką zyska odbiorca po zapoznaniu się z Twoją treścią.

6.Jest to w przyjaznej formie?

Dostępność treści, prostota przekazu jest również kluczowa. Pamiętaj, iż większość użytkowników Internetu skanuje zawartość witryn, zatem dostosuj wygląd i formę swojego materiału.

7.Współpracujesz?

Poszukaj osób firm, które działają w podobnej branży lub które uzupełniają Twój profil wiedzy, czy usług. Zaproponuj współpracę na zasadzie wymiany artykułów, materiałów. Z takiej współpracy mogą powstać bardzo fajne projekty, a na pewno uzyskasz nowy kanał dystrybucji treści oraz wsparcie merytoryczne.

 

Warto doczytać:

Content marketing. 7 głównych problemów.

Lista kontrolna. 7 reguł do skuteczności w marketingu treści (Infografika)
Proszę oceń artykuł:) 3 z 4.7

Łukasz Gmys

Co robię na co dzień? W skrócie: jestem od planowania i rozwoju e-commerc’ów, od strategii SEO na kolejne lata.., od lepszych od konkurencji kampanii e-merketingowych, od kryzysów na Facebook’u i skutecznej reklamy w Google! Nazywam się Łukasz Gmys i od kilkunastu lat zajmuję się marketingiem oraz nowymi technologiami internetowymi. Pracowałem między innymi dla: Mediaexpert.pl, Avans.pl. electro.pl, SUN Microsystems (Oracle), Accenture, Pitney Bowes, Perspective Docklands. Obecnie prowadzę agencję internetową TeKmedia.pl oraz jestem podwykonawcą i partnerem kilku projektów internetowych. Na tym blogu staram się publikować (ostatnio,bardzo… bardzo sporadycznie..), z mojego punktu widzenia, ważne porady i artykuły (z dziedziny SEM/SEO/SMM) dla osób zajmujących się szeroko pojętym e-biznesem.