Wskazówki dla Facebook Fan Pages (jak skutecznie promować swoją firmę na facebooku)

Kilka porad i strategii marketingowych dla nowych stron Fan Page Facebook (jak małym kosztem skutecznie promować swoją markę na facebooku)

Nowe i aktualne wskazówki na rok 2015: Jak zwiększyć zasięg postów? 9 sprawdzonych kroków do skutecznego prowadzenia fan page’a!
promocja na facebooku
Każdy z nas zauważył ostatnie zmiany na facebooku. Jak możemy skorzystać na tych “nowościach”?

Mam kilka porad jak skutecznie wykorzystać nowe funkcję aby zwiększyć swoją liczbę fanów.

1. Korzystanie z serwisu Facebook jako Fan Page
Jest to jedna za najbardziej potrzebnych zmian wg mnie. Dlaczego? Poprzednio aby promować swoją stronę fan page należało dzielić się ze swoimi znajomymi lub liczyć na dobrowolne podlinkowanie przez nich.
Teraz możesz docierać do innych użytkowników facebooka jako stronai to bezpośrednio i za darmo!

Jak korzystać z Facebook jako strona?

Musisz być adminem strony, którą pragniesz promować.

Krok 1. Po zalogowaniu się do swojego profilu, przejdź w menu Konto i wybierz opcję Korzystaj z Faecebooka jako strona.

Krok 2. Wybierz stronę, którą chcesz promować.

Krok 3. Znajdź strony fan page, które mają taką samą grupę docelową. Na przykład, jeśli “jesteś” sklepem internetowym i sprzedajesz akcesoria do samochodów to Twoi potencjalni Klienci mogą być na stronach związanych z motoryzacją, takich jak otomoto,gratka, motofakty etc.

Krok 4. Rozpocznij interakcje na tych stronach, tak jak byś dodawał posty, komentarze ze swojego osobistego profilu. Jeżeli będziesz pisał/-a cenne uwagi, komentarze, sugestie to istnieje duża szansa, iż fani pozostałych stron również i polubią Twoją Fan Page!

W ten sposób rośnie widoczności Twojej marki fan page na facebooku oraz zaangażowanie Twojej grupy fanów.

2. Wyświetlane/ polecane Lubię To

Teraz możesz na stronie fan wyświetlanych do pięciu ulubionych stron. Strona poniżej doskonale przedstawia przykład wykorzystania tej funkcji.

Można również rozpocząć współpracę z partnerami i zamieścić ich strony w bloku polecanych na naszej(stronie fan page. Miłym wynagrodzeniem byłoby zamieszczenie naszej strony w polecanych u partnera.

Krok 1. Korzystaj z serwisu Facebook jako strona oraz “polub” strony związanych tematycznie z naszym profilem.

Krok 2. Przejdź do strony Facebook fan page i kliknij przycisk Edytuj stronę.

Krok 3. Znajdź wyświetlane ustawienia i kliknij przycisk Edytuj wyświetlane.

Krok 4. Zaznacz pole wyboru obok pięciu stron, które mają być wyświetlane.

Niestety nie ma jeszcze możliwości śledzenia gdzie została nasza strona polecona i wyświetlona…jeszcze.

3. 5 zdjęć profilowych

Nowy pasek wyświetlania zdjęć, to bardzo dobre miejsce na przedstawienie swoich produktów, usług czy wizualizacji firmy.

Sprzedawca np. może wyświetlić w tym miejscu swoje najnowsze produkty.
Korporacja mogą promować swoje marki czy usługi
Freelancer przedstawia prezentacji swoich najnowszych projektów.

Zdjęcia te są wgrywane domyślnie. O to w jaki sposób możesz się upewnić, iż zostaną opublikowane na tablicy strony fan page.

Krok 1. Przejdź do strony Facebook fan i kliknij na zdjęcia, a następnie dodaj zdjęcia.

Krok 2. Użyj Wybierz zdjęcia, aby wysłać zdjęcia z komputera do strony.

Krok 3. Utwórz nowy album dla wysłanych zdjęć.

Krok 4. Po wprowadzeniu informacji o zdjęciach opublikuj je, przejdź do strony/ tablicy. Jeśli masz więcej niż pięć zdjęć usuń x znajdującym się w prawym górnym rogu każdego zdjęcia.

Należy jednak zwrócić uwagę na, iż jeżeli pozwolisz otagować swoje zdjęcia innym użytkownikom to kolejność zdjęć w pasku może się zmienić , gdyż facebook automatycznie na pierwszą pozycje przesuwa ostatnio otagowne zdjęcie.

Oto jak zapobiec tagowaniu zdjęć przez użytkowników na naszej fan page:

Krok 1. Przejdź do strony Facebook fan i kliknij przycisk Edytuj stronę.

Krok 2. Znajdź Aplikacje, i kliknij na link Przejdź do aplikacji pod Zdjęcia

Krok 3. Dostosuj swoje ustawienia.

4. Wyświetlanie właścicieli strony

Kolejnym nowym rozwiązaniem dla strony Facebook jest możliwość publikacji właścicieli/ administratorów strony fan page.

Większość nie korzysta z tej funkcji i zostaje anonimowa jednak ja polecam pokazanie się światu. Ma to większe odbicie interpersonalne oraz buduje również wizerunek ludzki firmy. W ten sposób nasza marka jest identyfikowana z ludźmi, osobami. Markę tworzą również postacie i osoby.

Poniższe kroki pozwolą na wyświetlanie właściciele stron.

Krok 1. Przejdź do strony Facebook fan i kliknij przycisk Edytuj stronę.

Krok 2. Znajdź Wyświetlane ustawienia i kliknij przycisk Dodaj wyświetlanie właścicieli strony

Krok 3. Zaznacz pole wyboru obok strony właścicieli, którzy mają być wyświetlani.
Jeżeli stroną zarządza więcej osób to upewnij się, iż wyrażają oni na to zgodę.

5. Metoda pozyskiwania fanów

Osoby będące fanami danej strony nie zawsze będą widziały aktualne wpisy z Twojego fan page. Dzieję się tak dlatego, iż facebook publikuję/wyświetla użytkownikom te posty, z którymi najbardziej zachodzi interakcja obustronna. Musisz więc zachęcić swoich fanów do bieżącej interakcji.

Musisz zachęcić fanów do zaangażowania się!

Oto trzy proste sposoby, aby budować zaangażowanie publiczności na Twojej stronie

Krok 1. Publikuj posty, aktualizacje regularnie. Raz dziennie to optymalna ilość na posty, jeżeli nie to co najmniej kilka razy w tygodniu.

Krok 2. Zadawaj pytania, lub prosić o opinie. Ludzie lubią odpowiadać na pytania, a to na pewno przkona fanów do Twojego fan page’a

Krok 3. Krzyżuj platformy social media. Twitter lub polska wersja blip nadaje się do tego idealnie. Jeżeli zadajesz pytania na FB podlinkuj ja ze swoim kontem na Twitterze lub Blipie. W ten sposób wykonasz mini buzz wokół swojego posta.

Krok 4. Prowadź regularne eventy, np. “szybki kurs seo co piątek” czy “weekendowy know how”. Przyzwyczaj swoich fanów do siebie, bądź ich częścią dnia.

6. Odpowiednia kolejność zakładek

Jest to również dość ważna sprawa aby kolejność zakładek była wg ważności informacji. Jeżeli posiadasz więcej niż jedna dedykowaną zakładkę (informacje na temat jak zrobić własną zakładkę za pomocą iframe na facebook możesz znaleźć tutaj)

Krok 1. W przypadku kilku kart można ustalić ich kolejność, klikając link Edytuj pod nimi, a następnie przeciągając je dowolnie.

Krok 2. Możesz również ustalić domyślną wyświetlaną zakładkę. Kliknij Edytuj stronę, W Zarządzaj uprawnieniami, wybierz zakładkę chcesz aby była domyślną Landing Tab.

Powodzenia!

Łukasz Gmys
Co robię na co dzień? W skrócie: jestem od planowania i rozwoju e-commerc’ów, od strategii SEO na kolejne lata.., od lepszych od konkurencji kampanii e-merketingowych, od kryzysów na Facebook’u i skutecznej reklamy w Google! Nazywam się Łukasz Gmys i od kilkunastu lat zajmuję się marketingiem oraz nowymi technologiami internetowymi. Pracowałem między innymi dla: Mediaexpert.pl, Avans.pl. electro.pl, SUN Microsystems (Oracle), Accenture, Pitney Bowes, Perspective Docklands. Obecnie prowadzę agencję internetową TeKmedia.pl oraz jestem podwykonawcą i partnerem kilku projektów internetowych. Na tym blogu staram się publikować (ostatnio,bardzo… bardzo sporadycznie..), z mojego punktu widzenia, ważne porady i artykuły (z dziedziny SEM/SEO/SMM) dla osób zajmujących się szeroko pojętym e-biznesem.
Wskazówki dla Facebook Fan Pages (jak skutecznie promować swoją firmę na facebooku)
Proszę oceń artykuł:) 8 z 3.8